Tristess!

Standard

Sitter å rullar tummarna på jobbet. 2 dagar till sen är jag fri härifrån!! Jippie!!
Här kommer muggkaka receptet 🙂

1dl havregryn (mal till ett mjöl)
1 skopa whey vanilj (eller 1/2dl mandelmjöl)
1msk sötning (jag använder erytrithol)
1tsk bakpulver
1krm vaniljarom
4msk osötat äppelmos
2msk kvarg
2msk mjölk
1ägg

Mixa allt till en smet. Smörj en hög stor kopp, jag använde kokosolja, häll i smeten å in i micron på ca 1 1/2 min.

Frosting;
Blanda keso, Philadelphia och sötning i en mixer.

Servera med bär!

Fler roliga och nyttiga recept hittar du HÄR

Nu ska jag fortsätta snyta min röda stackars näsa och drömma om ett varmt bad eller liknande!

20140218-134431.jpg

3 responses »

  1. Tack för receptet! OCh dubbelsuck, lider med dig, är själv inne på tredje träningsfria veckan, så sjukt surt! Å så vab med bogge denna vecka, suger musten ur en dessa sjukdomar. Vill vara frisk och ha vår. Gärna nu! ;-D Ha en fin kväll och krya på dig ❤

  2. Så surt att du inte heller är kry än, man blir så rastlös känner jag + att orken å energi snabbt sinar. Man blir glad av att träna helt enkelt! Att vara sjuk påverkar på många plan… Här har Bogge ännu feber, så även morgondagen blir VAB, dock får Luran gå på förskolan då får i dag har hon härjat så här hemma att jag fått ägna mig att medla mestadels istället för att kunna jobba… Ha en bra sista dag på jobbet nu, och lycka till i nya butiken! KRAM

Kommentera

